Weer thuis - Reisverslag uit Torget, Noorwegen van Jan & Wil Bestman - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Torget, Noorwegen van Jan & Wil Bestman - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Jan & Wil

Blijf op de hoogte en volg Jan & Wil

20 Juli 2014 | Noorwegen, Torget

We zijn weer thuis. We hebben heel veel gedaan, de camper UITGEMEST. Via marktplaats 2 stoelen overgenomen met leuningen, heel gedoe want het moest aangepast worden voor ons onderstel. Wat inkopen doen, want er gaat altijd wat stuk. Maar terug naar de reis. Voordat we in Oslo waren hebben we nog heel wat gezien. Vanuit Tromso hebben we Narvik in de navigatie gezet. Na al die binnenwegen is de E6 een goed berijdbare weg, we hebben zelfs in de 5e versnelling gereden. Zoals de Noren zeggen tussen Rome en Tromso is maar 1 opstakel en dat is de tysfjorden. daar hebben we onze laatste ferry genomen. schitterende route. Daarna naar Fauske enz. Onderweg was een groot infocenter, heel modern ingericht met een paar grote zalen met art en heel veel te zien over de cultuur van Noorwegen. Na weer heel wat km kwamen we bij de Poolcirkel met center en gedenkentekens over de oorlog. In Namsskogen getankt en boodschappen gedaan. Op een leuke parkeerplaats koffie gedronken met beau een heel eind gewandeld langs een kabbelend stroompje. Daar stonden heel veel kleine open hutjes met rondom hout opgestapeld en ervoor een vuurplaats. Binnen kon je op boomstambankjes zitten. Tot nu toe heel veel mooi weer. We rijden weer verder en inmiddels met bewolking. Trondheim voorbij en zoeken een overnachtingsplek. Via Lillehammer komen we bij Oslo. Wij zijn niet echt stads mensen maar het Vigelandspark wilden we graag zien. Daarna Frederikstad alwaar we het heel oude vestingstadje hebben bezocht. Via een saai stuk Zweden,(waar we ook nog even bij IKEA naar binnen zijn gegaan (HI HI). Bij Falkenberg heeft Jan Brazilie - Duitsland gekeken. De grens over naar Middelfort in Denemarken. Daar nemen we het besluit naar huis te gaan. Vlakbij Bremen nog een camping en de volgende dag waren we thuis. Na 5 volle heerlijke vakantieweken en 7.875 km en heel veel mooi weer. We hebben echt geboft dit jaar in Noorwegen. We slapen weer heerlijk in een ruim bed. We hebben geen douchemuntjes meer nodig en er zit niemand meer vlak naast je op de toilet. eeeehhhh waarom kamperen we eigenlijk.......... Allemaal heel veel groetjes van Jan en Wil

• 20 Juli 2014 - 12:13

Jans:

Welkom thuis . Jans en ed
    l

• 20 Juli 2014 - 12:24

Ria En Cees:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Veel gezien en weer een ervaring rijker!
    Welkom thuis!
    Tot gauw,
    groetjes Ria en Cees

• 20 Juli 2014 - 16:37

Clazien En Leen:

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad en weer terug zijn. Welkom in Nederland

• 20 Juli 2014 - 20:28

Dick En Nel Romeijn:

Leuk verslag. Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad. Groetjes Nel en Dick

• 26 Juli 2014 - 11:20

Yvonne En Cees:

Hallo Jan en Wil,

Ook van ons een hartelijk welkom terug en alweer een week thuis met waarschijnlijk heel veel werk om alles weer op te ruimen etc.....! Je bent vast weer aan vakantie toe!! Liefs en snel tot kijk!